Styrelsen

En bostadsrättsförening är en juridisk person och måste enligt lag ha en styrelse.
De som sitter i föreningens styrelse är valda av föreningens medlemmar på föreningsstämman. Det brukar vara svårt att rekrytera medlemmar till styrelsen, men om ingen vill ställa upp kommer föreningen till slut att tvångslikvideras. Då upphör bostadsrätterna, föreningens egendom säljs och medlemmarna bor kvar som hyresgäster. Ingen har idag särskilt gott om tid, och det är angeläget att medlemmarna ställer upp solidariskt så att ansvaret delas av alla.

Styrelsen i brf Kyrkbyn utgörs av fem ledamöter och fyra suppleanter. Alla väljs på föreningsstämman för ett år i taget. Föreningsstämman brukar hållas i maj och mandattiden för den nyvalda styrelsen startar direkt efter stämman. Styrelsen sammanträder normalt en gång per månad.
Styrelsen nås via mail på adressen: kontakt@brfkyrkbyn1.se

För 2023 består styrelsen av